یه فیزیوتراپیست دقیقا کارش چیه؟

فیزیوتراپی درمان اولیه ساییدگی زانو است که میتواند شامل تمریناتی برای تقویت عضلات اطراف مفصل، افزایش انعطاف پذیری و کاهش درد باشد. اوزون درمانی، یکی از روشهای محبوب برای درمان دیسک کمر است که به عنوان جایگزین عمل جراحی شناخته شده است. از درمان غیر جراحی و درمان جراحی به عنوان گزینه های مناسب برای درمان رادیکولوپاتی ناشی از فتق دیسک کمر پشتیبانی می کنند. اوزون تراپی، یک روش موثر برای درمان دیسک کمر و کاهش درد ناشی از آن است. در صورتی که کمر درد شما خیلی شدید است، بهتر است فعالیتهای روزمره را کاهش داده و به استراحت بپردازید. وزنتان را در حد سالم نگه دارید. از آنجایی که طیف وسیعی از ماهیچه ها در اطراف مفصل زانو قرار دارند، اگر در عضلاتی که موقعیت مفصل را حفظ میکنند، سفتی بیش از حد یا ضعف جدی وجود داشته باشد، میتواند باعث عوارض یا آسیب جدی شود. آرتروز آرنج ممکن است بسیار دردناک باشد و در کار های روزانه که شامل خم شدن بازو می شوند، مشکل ایجاد کند. علائم پارگی شامل درد و تورم حاد، محدودیت دامنه حرکتی و احساس رگ به رگ شدن زانو است. پارگی با علائمی از جمله درد، تورم، سفتی، محدودیت دامنه حرکتی و احساس رگ به رگ شدن زانو خود را نشان میدهد. ​.

2001 سندرم تونل کوبیتال با یک درد زیاد در داخل آرنج همراه است و اغلب باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن انگشت پنجم (“کوچک”) و انگشت چهارم (“حلقه”) می شود. این بیماری در زنان شایع تر از مردان است. مشکل بهوجود آمده برای دست راستوچپ ممکن است به عضلات، استخوانها، عصبها، مفصلها، رباطها و یا تاندونها مرتبط شود و پزشک متخصص باید درد این ناحیه را تشخیص دهد. این موقع است که باید با یک متخصص صحبت کنید و یک برنامه درمانی را شروع کنید. متخصص ارتوپد زانوی شما را بهدقت معاینه میکند، شرایط شما را بررسی میکند و در صورت نیاز آزمایشهایی را درخواست میدهد. این بیماری به دلیل تغییرات هورمونی یا بارداری ایجاد میشود و باعث بروز دردهایی در ناحیه پایینی کمر و باسن میشود. در کمر افراد، ساختار ژله ای شکلی وجود دارد که عمدتاً از آب و کمی پروتئین ساخته شده است. به طور مشابه، مانند MCL اغلب به دلیل پیچش بیش از حد، معمولاً در هنگام تحمل وزنی که بیشتر از آن چیزی است که رباط میتواند تحمل کند، ایجاد میشود. زمین خوردن یا خم شدن مکرر زانو میتواند بورسهای بالای کشکک زانو را تحریک کند که این اتفاق منجر به زانو درد و تورم میشود.

زانو روش موثری برای کمک به بهبود این آسیب میباشد.

برخی از علائم پارگی منیسک عبارتند از تورم، سفتی، محدودیت دامنه حرکتی، درد زانو هنگام نشست و برخواست و احساس گرفتگی یا قفل شدن زانو در هنگام حرکت. حفظ یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئینهای بدون چربی و چربیهای سالم برای تقویت بهبودی و کاهش التهاب در بدن به دلیل آسیب یا فشار ناشی از فعالیت بدنی. در لینک زیر اختلال سیاتیک را مشاهده می کنید در درگیری سیاتیک که می تواند در سندروم پیریفورمیس ایجاد شود همچنین می تواند در درگیری سیاتیک دیسکهای کمری که در ابتدای ایجاد سیاتیک ریشه های کمری را تحت فشار قرار می دهند میتوانند سبب علائم سیاتیک شوند به طور کلی ترکیبی از درگیری ریشه های سیاتیک در اختلالات دیسک کمر و همچنین سندروم پیریفورمیس که میتوانند علائم سیاتیک را ایجاد نمایند. یکی از شایعترین دلایل درد کمر در سمت چپ و پایین، کشیدگی عضلات یا رگبهرگشدن است. کاهش درد در این مرحله میتواند به کمک درمان لیزری، محرک الکتریکی، تزریق دارو و حتی کاهش درد با استفاده از انواع ماساژ باشد. فیزیوتراپی کشکک زانو روش موثری برای کمک به بهبود این آسیب میباشد.  ​.

میلوگرام: میلوگرافی یکی از انواع رادیوگرافی در این روش ماده حاجب پس از سیتیاسکن به روش اسپاینال داخل کانال نخاعی تزریق میشود. دررفتگی اغلب به دلیل وارد شدن نیروی بیش از حد به کشکک یا در اثر ضربه مستقیم یا حرکات پیچشی ایجاد میشود. ممکن است از پدهای آرنج برای درمان بورسیت پشت آرنج یا سندرم تونل کوبیتال استفاده شود، زیرا از وارد شدن فشار بر روی مفصل آرنج جلوگیری میکند. وضعیت بدنی نامناسب و وارد شدن فشار زیاد به کمر، منجر به بروز کمردرد شدید می شود. دیسک های بین مهره ای (نخاعی) ما در برابر از دست دادن آب بدن آسیب پذیر هستند و می توانند به راحتی دچار تجزیه و تحلیل می شوند. بورسها کیسههای کوچک پر از مایعی هستند که در مفاصل قرار میگیرند و هنگام حرکت مفصل از اصطکاک بین بافتهایی مانند استخوانها، عضلات، تاندونها و پوست جلوگیری درمان زانو پرانتزی میکنند. تمرین های حرکتی می تواند دامنه حرکتی کامل مفصل را بازیابی کند. یک یا دو روز استراحت ممکن است تمام نیاز شما برای درمان آسیب دیدگی جزئی را فراهم کند. ​​.