انواع مدل های دندهای و اتوماتیک ازکی وام (6)

بررسی ماشین هایما S۷ در بازار خودرو - ایرنا بگذریم؛ در دورهای بالا همچنان شاهد سکوت قابلقبولی از جانب پیشرانه هستیم و به غیر از سوت توربو، سر و صدای زیادی از داخل کاپوت به گوش نمیرسد؛ ولی در عوض با افزایش سرعت، میزان ورود صدای باد و تایرها بیش از حد انتظار است. هر دوی این خودروها به لحاظ فنی تقریباً به هم شبیه هستند و هر دو نسبت به مدلهای قدیمیتر پارس، افت کیفی خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود زیادی دارند. از سوی دیگر، خودروهای اتوماتیک، سهولت استفاده، عملکرد ثابت و دسترسپذیری را ارائه میدهند، اما عموماً مصرف سوخت بیشتری دارند و هزینههای خرید و نگهداری آنها بیشتر است. همانطور که گفته شد، خودروهای دستی کنترل بیشتر و مصرف سوخت بهتری را ارائه میدهند و میتوانند در رانندگی جذابتر ظاهر شوند. اگر بیشتر از ۴ سانتیمتر محفظه خالی بود، باید روغن اضافه کنید و اگر رنگ آن تیره بود، باید آن را عوض کنید. همین بهاندازه کافی نشان میدهد که روغن ترمز تا چه اندازه اهمیت دارد و باید حواستان به آن باشد.


خودرو دیگنیتی

همچنین برای درگیرشدن چرخ دندهها لازم نیست قطر آنها یکی باشد، ولی قطعاً اندازه آنها باید دوبهدو برابر باشد. هیوندای با پیشرانه قدرتمندتر 5.0 لیتری نیز روانه بازار جهانی شد اما اگر صحبت به رخ کشیدن توان خروجی باشد، کلاس اس با پیشرانههای حجیمتر از 6.0 لیتر نیز به بازار جهانی راه یافت پس باز هم در برابر سنتنیال تا آسمان هفتم قد علم میکند. اگر روغن کافی در محفظه ترمز وجود نداشته باشد، امکان ایجاد صدا و بهوجود آمدن مشکلات دیگر وجود دارد. از آنجا که پدال کلاچ در خودروی اتوماتیک وجود ندارد، برخی از رانندگان، از یک پای خود برای فشردن پدال گاز و از دیگری برای فشردن پدال ترمز استفاده میکنند. نباید برای خودروهای با سیستم ترمز استفاده شود. شما میتوانید با مشخصات فردی و اطلاعات بانکیتان در سایت ثبتنام کنید و اعتبار بگیرید. در جدول زیر میتوانید لیست آپشن های این محصول را مشاهده نمایید. فراموش نکنید ترمز دستی را پیش از خاموش کردن بکشید. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هم میتوان به سیستم هشدار دهنده امنیتی، دوربین عقب و ترمز و اشاره کرد. دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا است و دنا نیز بر روی پلتفرم سمند توسعه یافته که خود سمند هم به نوعی فرزند پژو 405 محسوب میشود؛ پس میتوان دنا پلاس را جزء نوادگان پژو 405 دانست که این خیلی نا امید کننده است چراکه پلتفرم 405 در دهه چهلم زندگی خود به سر میبرد و سالها با مهندسی روز جهان فاصله دارد. ​​​​ !


دنا پلاس دارای طراحی زیباتری نسبت به دنا معمولی است.

روغن ترمز بهدلیل خاصیت تراکمناپذیریاش، فشار را به لنتها منتقل میکند. این ماشین اتومات ارزان به دریچه گاز برقی، رینگهای آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سیستم استارت کیلس، کروز کنترل، مالتی مدیا و ترمز کمکی مجهز است. این نوع خودروها بهخاطر راحتی کنترل، در زندگی شهری، خصوصا شهرهای شلوغ از اقبال بالایی برخوردارند. اما با تمام این اوصاف، دنا پلاس بهخاطر قدرت خوب پیشرانه و گیربکس اتومات خوب، از جمله گزینههای مناسب خرید به حساب میآید. گیربکسهای خودکار بهخاطر پیچیدگی مهندسی و هزینه بالاتر تولید، قیمت بالاتری دارند که در نتیجه باعث بالاتر رفتن قیمت کلی یک خودروی اتوماتیک میشود. مقایسه کابین تارا و شاهین نشان میدهد که فضای داخلی ۲ خودرو از نظر طراحی در یک سطح قرار دارند. دنا پلاس دارای طراحی زیباتری نسبت به دنا معمولی است. نمای پشت نیز در نوع خود آیندهنگرانه جلوه میکند؛ به ویژه سبک طراحی چراغهای سراسری همانند خودروهای پورشه آلمانی، ظاهری نوین برای دانگ فنگ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است. در اوج میانهروی، برجستگی پیوسته وسط داشبرد تا پشت غربیلک چهارشاخه فرمان، مجموعهای از نشانگرهای دیجیتال و آنالوگ را دربر میگیرد که شامل نمایشگر چند منظوره سیستم مولتی مدیا بر وسط داشبرد و نمایشگر مرکزی چند منظوره سرعت لحظهای و اطلاعات حیاتی مورد نیاز راننده و مخصوصا سیستم دید در شب (در صورت تجهیز) است.


شما کدام یک را ترجیح میدهید، ماشین دندهای یا اتوماتیک؟ ما قصد داریم در این مطلب از ۹ مدل ماشین اتومات ارزان بازار ایران تا قیمت ۵۰۰ میلیون تومان با شما حرف بزنیم. قیمت ۲۰۷ با رینگ آلومنیومی آن در زمان نگارش، در بازار آزاد در حدود در حدود ۵۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. پژو ۲۰۷ ادامهدهنده راه نسل قدیمیتر خود، ۲۰۶ است. حالا اگر پای خود را از روی ترمز بردارید ماشین راه میوفتد. میتوان دانگ فنگ کراس را پاسخ ایرانخودرو به نیاز بازار ایران به خودروهای کراس به حساب آورد. میتوان سری کوئیک را نخستین تلاش سایپا برای وارد شدن به رده خودروهای نسبتاً لوکس بازار ایران به حساب آورد. در واقع مشتریان با پول یک سایپا شاهین صفر میتوانند ام وی ام ایکس ۲۲ دندهای اسپرت اکسلنت کارکرده مدل ۱۳۹۷ را خریداری کنند، اما کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟ این خودرو که سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد به گیربکس اتومات ساخت شرکت پانج مجهز است که نسبت به نوع دندهای خود امکانات فنی و رفاهی بیشتری دارد. قیمت این ماشین اتومات ارزان در زمان نگارش مطلب بین ۳۴۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان برای مدلهای ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ است. قیمت این خودرو برای مدل ۹۸ با رینگ آلومینیومی در زمان نگارش این مطلب، ۵۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.